152.jpg
2015-01-14 18.04.47.jpg
image.jpeg
12351628_10153358619083215_1910724390_o.jpg
20150426_143101.jpg
DSC_03851.jpg

Författare Ämne: Höjd Chevrolet 2500 -93  (läst 36468 gånger)

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #15 skrivet: februari 18, 2016, 22:13:38 »
En till.
Chevrolet k2500 -93 6.5td

Tobban78

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 90
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #16 skrivet: februari 19, 2016, 07:57:09 »
Fränt Jim, satan va hög den blev  8) . Fälgarna var verkligen skitsnygga. //Tobbe

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #17 skrivet: februari 19, 2016, 08:48:09 »
Ja, den blev hög :)
Tycker också att fälgarna gör sig bra på bilen.

Funderar på att skruva upp torsionen ännu mer fram, vad tror panelen?

Ser att du fått bra ordning på din kärra också Tobban!
Chevrolet k2500 -93 6.5td

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #18 skrivet: februari 19, 2016, 09:41:39 »
Hej Jim,

Vælkommen til Pickislife! Den bilen kænner jag igen från ett annat life forum :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #19 skrivet: februari 19, 2016, 09:42:09 »
Fräsigt! Kul med en till 6,5a

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #20 skrivet: februari 19, 2016, 10:48:40 »
Funderar på att skruva upp torsionen ännu mer fram, vad tror panelen?

Låt den vara. Ser perfect ut och den blir betydligt sämre på vägen med upp skruvade torsioner..


(Fan vad jag låter gammaltråkig, vaffan har hänt jag är ju "bara" 36...)

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

SkaD

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 188
  • SÃ¥ld
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #21 skrivet: februari 19, 2016, 17:26:36 »
jag röstar också för att ej skruva torsionen. blir bara knas och slitage.

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #22 skrivet: februari 19, 2016, 18:18:38 »
Kör som den är ett tag till och känner mig för, tänkte mest så den inte står på näsan.

Bra ordning du har på bilen Marcus :)
Chevrolet k2500 -93 6.5td

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #23 skrivet: februari 24, 2016, 19:08:31 »
Har kraftiga vibrationer/studsningar i bilen med 35"arna på, hade upp alla i balanseringsmaskin idag för att se om något däck är ovalt.
Tyckte ett utmärkte sig lite mer än de övriga, bytte plats på det, men tycker ändå inte man märker att studsandet "bytt plats" liksom.
Börjar fundera på om man behöver centreringsringar till fälgarna, dock tror jag fälgarna är designade för att vara som dom är och om man ska tillverka ringar och sätta dit så behöver man ta bort navkapslarna tror jag.

Nån annan som haft liknande problem, och hur har ni löst det?

Vad kör ni med för däcktryck?

Provade även originalhjulen för att utesluta hjulinställning mm.
Chevrolet k2500 -93 6.5td

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #24 skrivet: februari 24, 2016, 19:30:14 »
Ser att det finns centreringsringar att köpa på summitracing, kan man/ska man ha kvar navkapslarna när dessa monteras?
Chevrolet k2500 -93 6.5td

Stefan

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #25 skrivet: februari 25, 2016, 13:29:07 »
jag har aldrig trivts utan navringar. Nu senast handlade jag från www.Navringar.se

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #26 skrivet: februari 25, 2016, 17:55:33 »
Aha, bra tips.
Ska mäta lite och beställa, skadar ju inte att testa iaf.
Chevrolet k2500 -93 6.5td

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #27 skrivet: mars 13, 2016, 17:29:59 »
Har inte blivit några ringar ännu, har tampats med lite andra problem istället, men vibrationerna är bättre nu iaf.
Läste på lite om däcken och dom är konstruerade på ett sätt som kallas bias ply, fördelen med det är att sidorna blir extremt starka och tål stenar mm, nackdelen är då givetvis att dom blir inte lika runda som radialdäck. Hittade även info om lufttryck, som ska vara mycket lägre än radialdäck, kör nu på 1,4kg bak och 1,6 fram, mycket mindre studs nu.. Men jag vill ha 38" er så dessa kommer nog säljas i framtiden.

Har ett jävla huvudbry med vxl lådan som är så tröttsamt.
Den går in i nåt typ av safemode som innebär 3 växlar och ingen lockup...
Ibland kan man köra en bra stund på od och även od+lockup! och ibland hinner den knappt lägga i od innan den växlar tillbaka till 3an.
Får en kod 68 på den, transmission slip. Antingen slirar den på od eller så är det nån elektrisk parameter som gör att den tror att den slirar på od.
Lådan är begagnad, men har mitt gamla ventilpaket i sig. Tidigare ägare säger att den har funkat bra för honom...
Kanske tappar tryck mellan ventilpaket och låda, kanske slirar i nån lamell, kanske läcker i nån ventil, kanske är fel på kablage, vss, fss, tps, ess, VA FAN VET JAG!!!
Kan tom vara hjulen som ställer till det, att utväxlingen och belastningen blir annorlunda?

Det lustiga är att den gamla lådan fungerade i stort sett felfritt förutom att den slirade på backen...

Är riktigt less på den rötna jävla automatlådan nu, har bestämt mig för att byta till manuell.

Är det någon som har, eller vet någon som har en nv4500 för cheva, helst från komplett installation eller liknande, så är jag MYCKET intresserad!
Chevrolet k2500 -93 6.5td

Danne14

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 61
  • Cheva K30 6,2D 81:a
    • Visa profil
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #28 skrivet: mars 14, 2016, 18:50:32 »

Har inte blivit några ringar ännu, har tampats med lite andra problem istället, men vibrationerna är bättre nu iaf.
Läste på lite om däcken och dom är konstruerade på ett sätt som kallas bias ply, fördelen med det är att sidorna blir extremt starka och tål stenar mm, nackdelen är då givetvis att dom blir inte lika runda som radialdäck. Hittade även info om lufttryck, som ska vara mycket lägre än radialdäck, kör nu på 1,4kg bak och 1,6 fram, mycket mindre studs nu.. Men jag vill ha 38" er så dessa kommer nog säljas i framtiden.

Har ett jävla huvudbry med vxl lådan som är så tröttsamt.
Den går in i nåt typ av safemode som innebär 3 växlar och ingen lockup...
Ibland kan man köra en bra stund på od och även od+lockup! och ibland hinner den knappt lägga i od innan den växlar tillbaka till 3an.
Får en kod 68 på den, transmission slip. Antingen slirar den på od eller så är det nån elektrisk parameter som gör att den tror att den slirar på od.
Lådan är begagnad, men har mitt gamla ventilpaket i sig. Tidigare ägare säger att den har funkat bra för honom...
Kanske tappar tryck mellan ventilpaket och låda, kanske slirar i nån lamell, kanske läcker i nån ventil, kanske är fel på kablage, vss, fss, tps, ess, VA FAN VET JAG!!!
Kan tom vara hjulen som ställer till det, att utväxlingen och belastningen blir annorlunda?

Det lustiga är att den gamla lådan fungerade i stort sett felfritt förutom att den slirade på backen...

Är riktigt less på den rötna jävla automatlådan nu, har bestämt mig för att byta till manuell.

Är det någon som har, eller vet någon som har en nv4500 för cheva, helst från komplett installation eller liknande, så är jag MYCKET intresserad!
Manuell är schysst!
Dock (inte för att vara negativ) men chevas nv4500 låda är i stort sätt omöjlig att hitta löst. Till och me svårt i USA. Har aldrig sett någon tillsalu. Dodge lådorna har jag sett någon gång, men då behöver du byta huvudaxeln till en med rätt splines för Cheva. Finns lösa kopplingspedaler att köpa med cylinder på (enklast) då pedalställ är ungefär lika ovanligt som vxl låda att hitta!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Höjd Chevrolet 2500 -93
« Svar #29 skrivet: mars 14, 2016, 22:45:59 »
Jo, jag har märkt detta :-\
Men jag ger mig inte, det ska i en manuell låda >:(
Chevrolet k2500 -93 6.5td