WP_20160611_18_22_29_Pro.jpg
bub ny fram.jpg
C360_2015-04-22-18-42-14-142.jpg
20151113_165954.jpg
2015-02-05 21.25.30.jpg
20141215_154519.jpg

Författare Ämne: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.  (läst 69303 gånger)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #15 skrivet: december 03, 2016, 15:12:44 »
Tycker det är härligt i sig att se ett lik återuppstå.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #16 skrivet: december 05, 2016, 10:35:54 »
Först, jag har provat att via min Android ta kort, och lägga upp direkt. Funkade inte. Bilaga för stor :-(
Det andra.
Näe, det är nog inte ekonomiskt försvarbart att renovera upp den här, men om man räknar bort timmarna i garaget, så är det säkert det.
Går inte in i det här i första hand för att tjäna pengar, men jag förstår att många tänker så, helt ok.
Men just nu så tycker jag det är superkul att vara i garaget och pyssla med något, så det fick bli den här bilen.
När jag blir klar så vet jag vad jag har för bil. Plåtar jag bytt, hål jag lagat, och rostskydd på de ställen just jag tycker att det skall vara.
Risken med att köpa ett bättre projekt för mera pengar, som inte syns behöva så mycket kärlek vi köptillfället, kan vara en riktig spackelhagga som man surt ångrar sitt köp av efter några år.
Det är inte bara att springa till närmaste bildelsnasare och köpa allt till en sådan här bil, det funkar inte så, om man inte är gjord av pengar såklart.
Kräver planering och tålamod att få hem de rätta prylarna från USA, och det till ett så billigt pris som möjligt.
Hursom, kul är det än så länge, och jag tar det som det kommer.
Nu ska jag prova att lägga upp en bild igen :-)

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #17 skrivet: december 05, 2016, 10:48:59 »
Ähhh!
Det går ju fan inte att lägga upp bilder för mig.
Va fan gör jag för fel?
Tar ifrån mitt Dropbox, funkar inte.
Lägger över bilden på datorns disk, funkar inte.
Storleken på bilderna jag försöker med nu ligger på 2,6-3,5 MB/st.
Hjäääälp!!

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #18 skrivet: december 05, 2016, 10:49:46 »
Test med gammal bild.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #19 skrivet: december 05, 2016, 10:53:09 »
Men va i helvete?
Den här bilden är 5,38 MB stor, och funkar.
Jag fattar inget..

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #20 skrivet: december 05, 2016, 10:58:21 »
Test av bilder igen.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #21 skrivet: december 05, 2016, 11:03:49 »
Tydligen om jag skalar ner bilderna i Paint före med 75%, så funkar det.
Jobbigt.
Här är det iaf nya plåtar och gummi på plats.
Har jobbat mig framåt på ramen i Lördags, så den börjar bli mycket friskare nu.
Hittat två små hål till vid främre bladfjäderfästena, så det ska jag försöka åtgärda nu i kväll.
Börjar bli dax att röra om i grundfärgsburken snart :-)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #22 skrivet: december 05, 2016, 11:21:54 »
Knepigt med bilderna. Brukar inte vara problem för folk men skönt att du verkar ha hittat en lösning.

Ang Broncon... Fasen vad seriöst det ser ut. Trodde du bara skulle loppa å laga lite men det där blir ju kronfriskt!

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Hade en pickis. Inte längre
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #23 skrivet: december 05, 2016, 12:34:22 »
Kör Tapatalk på mobilen, så slipper du bekymmer med bilderna.

Kör: Opel Vivaro L1H1 -15, Volvo XC70 AWD D5 -08, Husqvarna Rider 213C -14, Suzuki KQ 750 -13

Stefan

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #24 skrivet: december 05, 2016, 13:42:32 »
Risken med att köpa ett bättre projekt för mera pengar, som inte syns behöva så mycket kärlek vi köptillfället, kan vara en riktig spackelhagga som man surt ångrar sitt köp av efter några år.
Det är inte bara att springa till närmaste bildelsnasare och köpa allt till en sådan här bil, det funkar inte så, om man inte är gjord av pengar såklart.
spackel är inte direkt svårt att upptäcka vid köp, och det är ju inte så att allt mekaniskt behöver bytas ut på en ok bil, som det ser ut som att du behöver med denna bils plåt/chassie ;)

Sen finns det ju sjukt mycket Jänkebilar i detta land, så delar beggade som nya är inte så svårt att få tag i tycker jag. vi har ju trots allt några av europas största usabilslager i detta landet.

Ang. bilder så har jag aldrig haft problem med inläggning från datorn. Telefonen surfarna jag inte från, för plottrigt

ser bra ut det du fått gjort med bilen!

Jonte

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 109
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #25 skrivet: december 06, 2016, 14:01:28 »
Skriv på datorn. Ladda upp bilder i efterhand genom tapatalk.
2009 Toyota Hilux 3,0 aut.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #26 skrivet: december 06, 2016, 19:26:54 »
I kväll blev det lite igen.
Klippa ny packning till pumpen i tanken.
Någon meck tyckte tydligen före mig, att det funkade med en gummibit som inte satt ihop.
Nu ska det nog funka att tanka fullt.
Fortsatte också med pneumatiska mejseln från Biltema, att avlägsna löst bööös o rost från ramen.
Måste säga att den funkar mycket bra, och resten av alla prylar från samma företag också som jag köpt under åren.
Visar en bild från helgen också, då det small lite nere i verkstaden.
Ett av rören till bakbromsen var det hål i, så jag värmde på en koppling till slangen som går till bakaxeln för att lossa, då small det.
Tur att brillorna satt där de gör mest nytta.
Trodde att det inte skulle bli ett sådant övertryck när det var hål på ledningen.
Jaha, får fixa det där också på något klurigt vis, för har inte hittat den slangen här i Sverige, och finns den, så är den garanterat skitdyr.

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Hade en pickis. Inte längre
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #27 skrivet: december 06, 2016, 19:37:37 »
Skriv på datorn. Ladda upp bilder i efterhand genom tapatalk.

Ja, också en variant.
Med Tapatalk så blir det absolut inte "plottrigt" heller :)
Kör: Opel Vivaro L1H1 -15, Volvo XC70 AWD D5 -08, Husqvarna Rider 213C -14, Suzuki KQ 750 -13

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #28 skrivet: december 09, 2016, 19:16:06 »
Bytte en balkbit på ramen i kväll.

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Hade en pickis. Inte längre
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #29 skrivet: december 12, 2016, 16:23:50 »
Härligt.
Kör: Opel Vivaro L1H1 -15, Volvo XC70 AWD D5 -08, Husqvarna Rider 213C -14, Suzuki KQ 750 -13