Hojt!
Tog med mig HenkeS för 2 veckor sedan och köpte en prima skeva i Umeå av en kepspojke som hade haft den i 4år varav den stått de två senaste åren.
Han hade "gått igenom bilen" och kört den genom besiktningen UA (okej nästan, ett bromsljus funkade inte men det räknas ju inte

) men mycket tyder på att han hade med sig en ölback eller en rejäl smörgåstårta då jag efter köpet hittat mycket som känns lite tveksamt, några saker som dykt upp är läckande retur till tanken, total jävla death wobble liknande syndrom i typ 60km/h, vindrutetorkarna fungerar bara om man håller in vredet på max. Men vad gör det mig när den är besiktad, jag har ju ingen press på mig att fixa det

Det jag hunnit med sedan jag köpte den är dels att få turbon att ladda. När jag köpte den var slangen från vakuumpumpen av så jag lagade det utan större framgång då pumpen är sopslut... Så det vart till att riva bort wastegate klockan och bygga om den till manuell, samt plugga egr skiten. Så nu laddar jag lämpliga 0.7bar och bilen går som en raket så länge man inte håller på vobbla av vägen.
Har även hunnit med att montera laddtrycksmätare och EGT mätare för att hålla lite koll på motorn, dock är det en jävla redneck montering på dessa just nu då jag inte vet hur jag vill ha dem för att inte dom ska vara mitt i synfältet. Tips mottages gärna på lämplig placering
En sak som står högt på prioriteringen just nu är att flytta fram PMD/FSD till grillen så den inte brinner upp då den enligt honom var bytt för ca 200mil sedan. Samt att jag beställt 3 meter 3" och diverse böjar då avgassystemet hade sett bättre dagar samt att downpipen liknar en gammal griskuk
Passade även på igår att dra på ramen ett varv Carosol body spray då den såg för jävla tråkig ut innan
Det här är min sjätte pickup, har tidigare haft 2st 2500 med 6.2d en cheyenne som jag byggde turbo på och en starcraft som bara piffades upp och såldes. Har haft en sunkig c10 med en olds 350 för några år sedan och förra sommaren så hade jag en hyffsat fin k20 med 6.2d som jag tuffade runt med på eldningsolja

Innan jag hade k20'n så hade jag en Dodge ram 2500 5,2magnum som jag köpte med rasad fördelningslåda, den fick sedan ny f-låda, 33x12,5 på 10x15 och en 3" höjning. Sedan såldes den i tillfällig sinnesförvirring som jag fortfarande ångrar

Bilder är det snålt om men nu när jag har den här tråden kanske jag får för mig att fota lite mer
