ImageUploadedByTapatalk1452292158.436896.jpg
2015-04-09 19.28.57.jpg
13339677_10153880020989064_3001075799652822820_n.jpg
image.jpeg
bild 2.JPG
Image00050.jpg

Författare Ämne: Äventyrsvanar  (läst 5930 gånger)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #15 skrivet: januari 17, 2015, 14:16:56 »
Om man har ansiktsboken så finns där en grupp vid namn"Offroad köp å sälj", i den gruppen ligger de en Ford E350 4x4 till salu för 8000kr!
Obes, avställd men körbar.... Stod i Sthlm tror jag?

Hittade den. Är från 80-talet men det står inte om det är bensin eller diesel. 13.000 är så klart mumma för den händige

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=496326163841648&set=gm.415860188563317&type=1

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1068
  • Hade en pickis. Inte längre :(
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Äventyrsvanar
« Svar #16 skrivet: januari 17, 2015, 16:09:57 »
C-reggad.
Kör: VW Caddy 2.0 SDI -05, Volvo XC70 AWD D5 -07, Husqvarna Rider 213C -14, Volvo BM650 -75, Sandströms 460 Basic (30hk yamaha) -14.

SJP

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #17 skrivet: januari 22, 2015, 19:56:06 »
C-reggad halvlång vancharger är något av en drömbil för mig!
Difflås, stora hjul, takbur, stege, & triplexdrag så har man ett underbart stuk.  :P

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #18 skrivet: januari 22, 2015, 20:24:54 »
C-reggad halvlång vancharger är något av en drömbil för mig!
Difflås, stora hjul, takbur, stege, & triplexdrag så har man ett underbart stuk.  :P

Ja då har man allt man behöver.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

SJP

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #19 skrivet: januari 22, 2015, 21:34:18 »
C-reggad halvlång vancharger är något av en drömbil för mig!
Difflås, stora hjul, takbur, stege, & triplexdrag så har man ett underbart stuk.  :P

Ja då har man allt man behöver.

Och något som är billigt att äga.
= att den är lite törstig är ingen disaster på de kilometer jag kör på ett år.

lrr

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #20 skrivet: februari 14, 2016, 20:27:23 »
är det någon som vet om chevrolet blaser 4x4 underedet passar bult on på cheva van?

tänkte prova men det vore kul att höra med någon som visste mer innan jag köper in en blaser och slaktar ner. :D


Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #21 skrivet: februari 14, 2016, 21:32:28 »
är det någon som vet om chevrolet blaser 4x4 underedet passar bult on på cheva van?

tänkte prova men det vore kul att höra med någon som visste mer innan jag köper in en blaser och slaktar ner. :D

Hur är det med vanarna? Är de helram på de under eller är det någon halvramsvariant? Tycker ju det borde vara ett pickischassi men har för mig att rambenen inte löper hela vägen.

Hur som helst borde det inte vara så jättestor skillnad mellan 4x4-delar på Van och Blazer.

4X4 Van är asballt!  8)

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

lrr

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #22 skrivet: februari 15, 2016, 11:50:03 »
det är inte helram men infästningarna ser identiska ut på van och blaser måtten ser ut att stämma någe sånär i alla fall.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Äventyrsvanar
« Svar #23 skrivet: februari 15, 2016, 11:53:22 »
det är inte helram men infästningarna ser identiska ut på van och blaser måtten ser ut att stämma någe sånär i alla fall.

Ok. Ja det vore oekonomiskt av dom att tillverka modellunika delar. De plockar nog det mesta från samma hyllor till samtliga bilar.

Helt klart en cool plan. Och skulle det vara något litet om inte stämmer är det ju bara att slipa, borra och svetsa till det. Fördelen med att inte ha en framvagn i bockad plåt som i första hand är en deformationszon.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.