image.jpg
uploadfromtaptalk1421975616827.jpg
k20.jpg
image.jpeg
k203.jpg
image.jpg

Författare Ämne: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007  (läst 53721 gånger)

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #75 skrivet: mars 15, 2015, 20:16:31 »
Gillar verkligen ditt projekt! Blir spännande att se hur den kommer att se ut invändigt när du är klar  :)

Kul! Det ær riktigt kul just nu då det verkligen børjar væxa fram på allvar!

Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #76 skrivet: mars 15, 2015, 20:30:16 »
Det finns inte en ræt vinkel någonstans i bygget! Tror det kallas custom made...
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #77 skrivet: mars 15, 2015, 20:30:47 »
Kænner mig lite som ett fruntimmer.. Sax, filt, hæftpistol hær inte till vad jag brukar fixa med..
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #78 skrivet: mars 15, 2015, 20:31:46 »
Men det tar sig  :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Pucken

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #79 skrivet: mars 17, 2015, 07:34:30 »
Snyggt !
Fan vad kul det är att bygga billjud.
Ang fruntimmer med tyg och sax så är du i gott sällskap.
Min tapetserare är gammal SM-mästare i styrkelyft, tänk dig en blandning mellan en Bulldog, Hulken och Tomten så har du honom.
Att sy är macho !

SJP

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #80 skrivet: mars 17, 2015, 10:49:11 »
Snyggt  blir det helt klart!  :P

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #81 skrivet: mars 17, 2015, 10:57:25 »
Tack før vænliga ord!

Det ær så jækla kul att bygga!  :) Var riktigt længesen jag byggde faktiskt, men kul ær det och min maskinpark har væxt lite sen sist.. :)
Jag hoppas på att kunna gøra færdigt några detaljer till idag :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #82 skrivet: mars 17, 2015, 21:17:00 »
En liten list kom till idag..

Men fronten tar mera tid...
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2278
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #83 skrivet: mars 17, 2015, 21:24:38 »
Fasen vad grymt det ser ut!

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #84 skrivet: mars 20, 2015, 21:47:44 »
Lycka!
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #85 skrivet: mars 22, 2015, 20:49:23 »
Fått lite mera gjort! Stereobygget är 95%, Men bilderna jag tog vart bara skräp så det kommer senare.

Idag har vi grovmeckat igen, skönt att vara klar med allt pill :)

Borra hål i avgasheadern och gänga för en EGT probe :) Hon fick också en provstart efter det, small igång direkt efter en hel vinter, men satan vad det stinker diesel i garaget utan EGR :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #86 skrivet: mars 22, 2015, 20:54:24 »
Ny drivaxel kom på plats, borde ha tagit 5 minuter men som allt på denna bil så ska allt sitta fast eller jävlas.
Gängorna i den nya axel på diffsidan ville inte, slutande med att jag fick ligga under bilen och rensa ur alla gängorna med en gängtapp..
Lindrigt mot vad jag fått gå igenom tidigare men det tar extra tid..

Sedan har jag fått på dom nya dämparna och börjat kolla in hjulupphängningen. Itne så konstigt att hon har en komfort som en tank när det är metall mot metall som fjädrar. Nu har jag sänkt henne 1" och helt plötlsigt finns det ett spel i upphängingen. Tror det kommer bli grym skillnad mot sist! :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2278
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #87 skrivet: mars 22, 2015, 20:58:07 »
Sedan har jag fått på dom nya dämparna och börjat kolla in hjulupphängningen. Itne så konstigt att hon har en komfort som en tank när det är metall mot metall som fjädrar. Nu har jag sänkt henne 1" och helt plötlsigt finns det ett spel i upphängingen. Tror det kommer bli grym skillnad mot sist! :)

Ã… fasen. Vad var det som tog i mot? 

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #88 skrivet: mars 22, 2015, 21:12:19 »
Hon har torsionfjädring, som jag satt mig in i lite mer nu. Den var så hårt spänd at den övre kontrollarmeen låg tryckt mot fjädringstoppet.
Det fanns alltså noll väg för upphängingen at röra sig. Gamla dämparna var också utspända till max..

Klapphuvud som haft bilen innan...
« Senast ändrad: mars 22, 2015, 21:18:04 av FastechDuramax »
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2278
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #89 skrivet: mars 22, 2015, 21:25:11 »
Ja men då kan det ju bara bli bättre.  8)

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.