IMG_2787.jpg
image.jpg
IMG_0897.JPG
2016-10-15 17.36.20.jpg
image2 kopia 2.JPG
image.jpg

Författare Ämne: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007  (läst 51128 gånger)

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #195 skrivet: december 11, 2015, 13:21:29 »
Har funderat på lite røde detaljer, provade faktiskt och gøra Chevaloggan i fronten rød, men det så lite epa-aktigt ut.

Jag ær heller inte så mycket før klistermærken, men igår nær jag letade efter ett par førsvunna delar i verkstaden hittade jag denna!
Passade perfekt på sidorutan!  8)

Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #196 skrivet: december 11, 2015, 13:32:26 »
Stiligt! Är annars förbannat snyggt med mattsvarta dekaler mot blanksvart lack, cirka gurka som din klibba där.

MarkusJH

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 374
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #197 skrivet: december 11, 2015, 17:09:54 »
haha ja de klistermärket va bra ! som Panzaa säger, mattsvarta dekaler mot bland svart grund är riktigt ballt.
-05 raydoh 4x4

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #198 skrivet: april 11, 2016, 12:56:05 »
Æntligen ær det vår och jag har kommit fram till att gøra henne klar før besiktning.
Jag har varit lite orolig før detta moment då det inte ær lagligt att bygga om fordon i Danmark.

Men mina goda vænner visste vad man skulle gøra før att blidka den hårda besiktningsmannen.

Besikningsdæck på!
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #199 skrivet: april 11, 2016, 12:57:47 »
Sen har jag tagit bort katalasatorn och EGR skitet och kør med rak 5" system...

Min væn hade en Banks 4" dæmpare liggandes så vi fuskade ihop en adapter från 5" till 4" så den kunde monteras..
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #200 skrivet: april 11, 2016, 13:00:32 »
Men sen kom domen..

Framrutan har ett stenskott, ska bytas.
Hjulager vænster fram kass
Bærkula høger kass
Styrled høger kass
Styrarm kass

Så det var inte hele værlden, bara en massa jobb med henne som jag inte har tid med..

Men hon gick rætt igenom på avgasprov! Tacka vet jag EFI-Live :)

Har lagt en jætteorder på Ebay så nu væntar ett par hårda dagar nær delarna anlænder.
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #201 skrivet: april 11, 2016, 13:53:46 »
Kollar dom för kväveoxid på besiktningen eller bara koldioxid? Koldioxid brukar ju allars inte vara några problem oavsett rigg.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #202 skrivet: april 11, 2016, 14:50:44 »
Dom mætte [rö-ö-uuughgh] Tror dom menade rök.. Vart så glad att den gick igenom på det så jag frågade inte mer.
Men hon luktar som en gammal lastbil från Filippinerna, startat du henne i garaget så ska du ut snabbt som satan.

Blev så jævla giftig sen jag tog bort EGRn..
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #203 skrivet: april 11, 2016, 15:59:24 »
Jamendåså. Snålchip å fri tillgång på luft bara så ryker det inte. Min har de bara testat på tomgång men den ryker inget ändå.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #204 skrivet: april 12, 2016, 09:24:47 »
Han tryckte pedalen i bott nær han mætte og jag glømde att jag plockat bort varvstoppet...
4000rpm på min stackars motor... Brukade stoppa på 3300...

MEN - ingen røk  8)

Fin bestællning från Summit och Ebay igår, $770 i tråkiga delar till bara styrning.
Køpte riktiga MOOG nu istællet før billig Kina skit, hoppas det ær vært det.

Kina kitten kostade $90 før i stort sett samma saker... Men det ær ett jævla jobb och byta alla bærkulor, styrleder och hjulager osv
så jag vill helst inte sløsa tiden på att pressa i billiga Kina delar..
« Senast ändrad: april 12, 2016, 09:31:25 av FastechDuramax »
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #205 skrivet: april 12, 2016, 10:37:32 »
Nä blir ju dyrare i längden med kinaleder. För att inte tala om allt jobb...

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Elfving

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 735
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #206 skrivet: april 12, 2016, 17:28:42 »
Besiktningen blir sjukt sur på mig. 0-0,2 i rök. Får vara 2 eller 5 kommer inte ihåg.

Varva å varva sen hör man " ÄR DET NÃ…GON JÄVLA MILJÖ BIL ELLER?!???!"

Skit sur när dom inte fick sätta dit mig på avgas värdena hahahahaha


FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #207 skrivet: april 22, 2016, 09:42:10 »
Æntligen hænder det grejjer..

Nu framruta! En av dom få sakerna jag ær glad øver att inte gøra sjælv.. Satan så bra GM har limmat dit den från fabriken..
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #208 skrivet: april 25, 2016, 09:59:47 »
It has begun..

Bakaxel ska ur før att kunna komma åt handbromsbelæggen.. Delarna borde komma vilken dag som helst nu..
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 632
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Chevrolet Silverado 2500 Duramax 2007
« Svar #209 skrivet: april 26, 2016, 21:49:14 »
Sådærja!

Nu kan det børja på allvar! Hon kommer bli som ny!  8)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.