20160114_121952.jpg
image.jpeg
image.jpeg
Cheva med Passat.jpg
image.jpg
image.jpeg

Författare Ämne: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt  (läst 130546 gånger)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #105 skrivet: april 08, 2015, 12:31:32 »
Givet. Riv av vad du kan och dra på rostskydd och kör tills den ger upp. Sen kör du på plasttank men det lär ta tid så du kanske inte ens har kvar truquen och behöver bry dig.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #106 skrivet: april 08, 2015, 13:11:23 »
Sketabra! Du rättade precis min budget

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #107 skrivet: april 11, 2015, 20:19:03 »
Blev ny tank då jag såg att den gamla läckte som ett såll. Roat mig med flaket idag

Gurra

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 554
  • Dodge Ram W350 CTD
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #108 skrivet: april 12, 2015, 00:43:33 »
Vad kör du för metod på gravrosten då?  :)
A dyslexic walks into a bra.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #109 skrivet: april 12, 2015, 19:57:50 »
Slipa slipa slipa, gick på de ställen jag int kom åt med blästern, därefter rostätare. Kan knappast säga att jag fått 110% stålrent överallt, men gjort så gott jag kan.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #110 skrivet: april 13, 2015, 10:49:52 »
Behöver få ut bilen ur garaget för att kunna fortsätta med ramrenoveringen, kruxet är att tanken är avlyft. Kan man lösa det provisoriskt med en dunk eller motsv som hängs på till dieselledningarna fram?
Sitter ju 2 rör frammåt, misstänker att det är 1 för matning och 1 för retur. Nån som har koll?

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #111 skrivet: april 13, 2015, 11:05:16 »
Det går alldeles utmärkt. Så åkte polarn runt med gammeldådjen ett tag om jag inte minns fel. Hitta något du kan hänga ner hela tankarematuren i så pump och filter är med.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #112 skrivet: april 13, 2015, 11:47:27 »
Måste hela armaturen med? Förpumpen sitter ju på vänster rambalk strax bakom motorn.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #113 skrivet: april 13, 2015, 11:50:12 »
Måste hela armaturen med? Förpumpen sitter ju på vänster rambalk strax bakom motorn.

Har du ingen pump i arematuren?

Spelar nog ingen roll. Ge henne lite diesel bara så går allt bra. Ska ju bara några meter.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #114 skrivet: april 16, 2015, 12:42:57 »
Nepp, ingen pump i armaturen. Tankmätare och filter är det enda som återfinns däri :)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #115 skrivet: april 16, 2015, 12:53:21 »
Fasen fyll en systemetkasse med diesel och häng dit så länge. 8)

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Pucken

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #116 skrivet: april 17, 2015, 09:02:34 »
Fan vad det luktar hämbränt och banjotoner av den sista komentaren :)

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #117 skrivet: april 20, 2015, 21:41:01 »
Jag hade ju tänkt bygga banjorack, men fick en totalrenovering på halsen... :'(
Fick nya dämparna idag, har nog lyckats beställa framdämpare istället för bak...
De var 11cm för korta. Mailat Dalhems och hoppas på svar. Kukens kuk, dock så såg även framdämparna ut som kriget (som allt annat).

Kan ärligt säga att motivationen börjar svikta kraftigt nu. Har inte tid/ork eller ekonomin att fortsätta känns det som.
Luftfiltret var iaf rätt.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2276
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #118 skrivet: april 20, 2015, 21:44:28 »
upp med morrhåren nu. Var ett jäkla projekt du tog på dig och du har fixat ramen och flaket grundligt. Bryt inte ihop nu på slutklämmen. Det är nu det roliga börjar. Skruva ihop skiten och sätt dig på lämmen med en pilsnerdricka.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #119 skrivet: april 20, 2015, 22:25:26 »
Sant, men jag är långtifrån halvvägs innan trucken kan börja rulla igen. Upptäcker ständigt nya fel som måste åtgärdas innan jag kan börja skruva ihop allt igen. Har inte ens hunnit börja med elen som är totalt nedpundad.