r08_03311658.jpg
2016-06-10 17.14.44.jpg
20170130_171109.jpg
IMG_0928.JPG
IMG_0049.JPG
IMG_1083.JPG

Författare Ämne: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt  (läst 152382 gånger)

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #330 skrivet: november 09, 2015, 07:34:48 »
Tackar!

Blandning av 2-komp epoxygrund/2-komp polyuretanlack från Hotrod Heaven, samt hammarlack på mer utsatta delar såsom tråg, stänklappsskydd etc. Under ramen har jag petat in linolja i alla balkar samt kört underredsmassa (diverse olika).

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #331 skrivet: november 09, 2015, 21:31:11 »
Turbinen behagade tydligen inte att vara tömd.. Kuk.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #332 skrivet: november 09, 2015, 21:33:04 »
Funderat på att pimpa grillen nu när den är demonterad. Kapa av rillorna och sätta nät bakom.
Risken är väl att det ser lite trimmad 14-is Saab ut? Är jag ute och cyklar?

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #333 skrivet: november 09, 2015, 21:36:02 »
Ngt liknande med mittposterna kvar..

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #334 skrivet: november 09, 2015, 22:05:34 »
Nej det blir fjortisvarning. Skulle lackaden blå som resten eller tjakka borstad aluminiumvinyl och klibba på för att piffa upp det lite.
Kanske spara dom smala flänsarna svarta...

« Senast ändrad: november 09, 2015, 22:22:30 av Teo »

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #335 skrivet: november 09, 2015, 22:43:21 »
Blir nog lackad enkom svart, men tack för tipset. Den ser ju dock ut att vara designad av en sinnesslö räka med hybris. Apful  ::)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #336 skrivet: november 09, 2015, 22:46:12 »
Finns ju lite eftermarknadsgrillar..

http://www.ebay.com/bhp/94-chevy-1500-grill

« Senast ändrad: november 09, 2015, 22:48:07 av Teo »

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #337 skrivet: november 09, 2015, 23:21:49 »
Fräsch! Men har redan spenderat en halv miljon känns det snart i delar och arbete  :P

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #338 skrivet: november 10, 2015, 22:22:21 »
I helgen åker durkplåten dit på flaket.

Måste hitta ngt sätt att tvätta rent den från allt jävla sot och oxid. Förra ägaren som hade plåten som flaklock var inte så nogräknad..

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #339 skrivet: november 11, 2015, 21:00:57 »
Hittade hålet i trågpackningen..
Och ja, jag har dålig humor

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #340 skrivet: november 14, 2015, 22:38:40 »
Mekat ihjäl mig nu.. En hel jävla dag tog det att få dit oljekylarslangarna, och jag vet ännu inte om det är tätt.
Trångt satan!! Tråget till lådan är på plats den med, men vågade inte dra alla bultar enligt moment sänder kändes som att jag skulle dra gängpaj.
Oljefiltret tog 1,5 timme att få loss, förra ägaren måste ha dragit fast skiten med rörtång. Jävla flockmongo..
Jaja, vi får se när vätskorna är på plats om den är tät eller ej.


Fick inte bort fästplattan till oljereturen så jag fick ge upp, får fortsätta fukta där.
Skärmbreddarna jag fick från Pucken passade tyvärr inte, de är för långa. Tips på vilken truck de passar till egentligen?
Durkplåten är iaf på plats!

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #341 skrivet: november 14, 2015, 22:40:23 »
Ett par till på breddarna

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #342 skrivet: november 14, 2015, 22:55:58 »
Skön flakbild! Vi måste köra ett flakhäng delux nästa sommar!


Vad hade Pucken köpt dom till? Han måste ju veta vad han köpt karln.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 594
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #343 skrivet: november 14, 2015, 23:01:55 »
Tackar! Han köpte dem av ett par gamla (O)vänner till mig.
Hon hade en 88-89 1500. Men de kan omöjligt ha passat den då det är samma kaross?

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2281
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #344 skrivet: november 14, 2015, 23:09:42 »
Ser nästan ut att höra till gammeltjevan 80-87... Har du ingen bättre bild på dom så kanske vi kan klura ut. Polarn med K20 har snackat om breddare så han kanske är intresserad i så fall.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.