bredd.jpg
15027500_10154851146171614_5619156026346268841_n.jpg
20141221_114424.jpg
sommar 2016 096.jpg
image.jpeg
image.jpeg

Författare Ämne: Din drömpickis.  (läst 12145 gånger)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2284
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
Din drömpickis.
« skrivet: januari 24, 2015, 22:10:10 »
Ja hur skulle din drömpickup se ut om du fick fria tyglar att bestämma?

Jag börjar:

Jag vill ha en F350 SD från 2002 eller första kvartalet 2003 då det är sista uppdateringen innan 7.3:an skrotades.
Enkelhytt, aut, 4X4, 6" Fabtech eller Carli-Suspention coil over kit samt någon form av Super Single-fälgar med 37" MT's
Endast lätt modad maskin för lång hållbarhet med Wicked-Wheel i turbon, rostfritt MBRP-sustem utan dämpare, ts-chip moderat påställt för bränsleekonomi och bra växlingar. mmmumma!

Som denna fast helfärgad och andra fälgar. Kanske en PreRunner-bumper...
« Senast ändrad: januari 24, 2015, 22:54:17 av Teo »

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1072
  • Hade en pickis. Inte längre :(
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Din drömpickis.
« Svar #1 skrivet: januari 24, 2015, 22:31:06 »
Denna
Kör: VW Caddy 2.0 SDI -05, Volvo XC70 AWD D5 -07, Husqvarna Rider 213C -14, Volvo BM650 -75, Sandströms 460 Basic (30hk yamaha) -14.

SJP

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #2 skrivet: januari 24, 2015, 22:48:19 »
Som sagt i Äventyrsvannartråden, en c-reggad halvlång lätt höjd Vancharger, med takbur, bullbar, nerfbars, stora hjul, osv skulle vara perfekt.

Något liknande:


Fast med bullbar, extralysen, trippeldrag, och inte de där ÄCKLGA fälgarna då förståss!

En 405" strokad smallblock och 727:a skulle vara en rätt bra drivlina för mig som inte har dieselfetish, sidepipes under nerfsarna, snorkel, mekanisk ikopplad fördelningslåda och låsbara diffar, och vinsh dådå...  8)

Måste det vara flakbil skulle det nog vara en pre-'94 ram W350/W450, c-reg. Långt flak, kort hytt, 440 & manuell. Med låsbart, lätt höjning, osv, osv. Igen då.

Fast ska jag vara ärlig är pickisen ett bruksfordon för mig. Och jag hade hellre satt stålar & arbete på en muskelbil som hobby och ha en mer standard pickis, lik den jag har, eller kanske tom en japsdiesel och spara stålar...
(kätteri på detta forum, jag vet)

SkaD

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 188
  • SÃ¥ld
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #3 skrivet: januari 24, 2015, 23:12:35 »
Det roliga är; att jag hade hellre haft din pickis teo än den du la upp bild på, som inte alls var lika ball ..

SkaD

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 188
  • SÃ¥ld
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #4 skrivet: januari 24, 2015, 23:14:27 »
Min är en gammal fin originalare, fast gärna en gnutta högre och större hjul och med skönt bruksskick.
t.ex som denan gamla cheva. Perfektion utan dess like!  ;D

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2284
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #5 skrivet: januari 24, 2015, 23:24:12 »
Det roliga är; att jag hade hellre haft din pickis teo än den du la upp bild på, som inte alls var lika ball ..


Min plan är att ha båda och eftersom jag redan har min så är den där nr2 på listan. Jag vill bygga om min så den ser ut som en 80-86 kaross då den har samma hytt som min.

Och då får superdutyn bli min dayli drajver med svampig ökenfjädring.


1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2284
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #6 skrivet: januari 24, 2015, 23:28:39 »
Min är en gammal fin originalare, fast gärna en gnutta högre och större hjul och med skönt bruksskick.
t.ex som denan gamla cheva. Perfektion utan dess like!  ;D

Den där var sjukt fin! Är svag för bruna pickisar. Tvåtoners brun är en favorit.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Gurra

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 554
  • Dodge Ram W350 CTD
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #7 skrivet: januari 25, 2015, 10:28:53 »
En Dodge w350 crewcab shortbed, cummins med radpump, nv5600 manuell låda, D60/D70..... Fast då får man bygga för dodge slutade med crewcab innan cumminsarna kom.

Hitta ingen perfekt bild men nått åt det hållet. Ganska orginal fast 6" höjning och 37or typ.
A dyslexic walks into a bra.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2284
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #8 skrivet: januari 25, 2015, 10:52:19 »
En Dodge w350 crewcab shortbed, cummins med radpump, nv5600 manuell låda, D60/D70..... Fast då får man bygga för dodge slutade med crewcab innan cumminsarna kom.

Hitta ingen perfekt bild men nått åt det hållet. Ganska orginal fast 6" höjning och 37or typ.



There you go!

http://car-from-uk.com/sale.php?id=94897



Har reportage om den i DieselPowerMag.

Det är grymt när man hittar något unikt man vill åt! :trucknörd

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Rolf S

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 68
  • Toyota Hilux 2.5 D-4D -08
    • Visa profil
    • Toyota Hilux
SV: Din drömpickis.
« Svar #9 skrivet: januari 25, 2015, 16:13:27 »
Min drömpickis är en Dodge Ram 2500 årsmodell 2003-2004, Cummins-motor med common rail men utan avgasreningstjafs.
Självklart ska det vara 4x4, manuell låda, quad cab, långa flaket och svart. Skulle ha den i stort sett original, lite grövre avgassystem och aningen större däck bara så vore jag nöjd  :)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2284
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #10 skrivet: januari 25, 2015, 16:43:25 »
Min drömpickis är en Dodge Ram 2500 årsmodell 2003-2004, Cummins-motor med common rail men utan avgasreningstjafs.
Självklart ska det vara 4x4, manuell låda, quad cab, långa flaket och svart. Skulle ha den i stort sett original, lite grövre avgassystem och aningen större däck bara så vore jag nöjd  :)


Som den här?



http://www.blocket.se/ostergotland/Dodge_Ram_2500_5_9_Cummins_4X4_58339041.htm?ca=11&w=3

edit: phuque! missade att den var automat.
« Senast ändrad: januari 25, 2015, 16:45:09 av Teo »

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Rolf S

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 68
  • Toyota Hilux 2.5 D-4D -08
    • Visa profil
    • Toyota Hilux
SV: Din drömpickis.
« Svar #11 skrivet: januari 25, 2015, 17:08:07 »
Jo, jag har sett den  :)

Automat kan jag leva med, men den är C-reggad tyvärr.

Captain Awesome

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 43
  • Jean Pierre Skogsbär
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #12 skrivet: januari 28, 2015, 14:42:13 »

Endast lätt modad maskin för lång hållbarhet med Wicked-Wheel i turbon, rostfritt MBRP-sustem utan dämpare, ts-chip moderat påställt för bränsleekonomi och bra växlingar. mmmumma!


Vad är Wicked Wheel och ts-chip för något?
Pickishangaround

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2284
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #13 skrivet: januari 28, 2015, 17:08:18 »
Vad är Wicked Wheel och ts-chip för något?

Ny snurra till turbon så den laddar lite tidigare och ts-chipet är det bästa för 7.3:an då det får till grymma växlingar. Vill inte ha en massa skärmar att pilla på..

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Captain Awesome

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 43
  • Jean Pierre Skogsbär
    • Visa profil
SV: Din drömpickis.
« Svar #14 skrivet: januari 28, 2015, 19:15:48 »
Ballt. Gillar modifieringar som syftar till att öka körbarheten och inte en hög toppeffekt. Googlade lite på det här ts-chipet, det styr alltså både sprutet och växellådan?
Pickishangaround