image.jpeg
ImageUploadedByTapatalk1424974945.867149.jpg
image.jpeg
10984897_10153019907837278_2089146398_n.jpg
image.jpeg
Image00052.jpg

Författare Ämne: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt  (läst 366459 gånger)

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #210 skrivet: maj 26, 2015, 22:48:10 »
Tack för tipsen!

Kemi comense!

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #211 skrivet: maj 26, 2015, 22:49:18 »
2 timmar senare, behövs nog 2 dagar till  ???

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #212 skrivet: maj 27, 2015, 08:49:07 »
Jag tror blæster ær mer effektivt, førsøker du dig på en elekrolyt?
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Pucken

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 245
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #213 skrivet: maj 27, 2015, 20:00:48 »
Men satan du bor i skogen.
Byt ut baljan mot en rostfri pjäs med kylningskolonn.

Sen sälj den alkoholhaltiga dryckjom till grannarna så tjänar di bra med deg som kan spenderas på bult.


Sesså fixa !!!!!!

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #214 skrivet: maj 28, 2015, 10:52:38 »
Jefla dårar de där snikkarfukkorna  ;D
Var å letade bult häromdagen, men lyckades inte finna de jag letade efter (styrda tumskruvar). Kör detta mest som ett test. Kollade brygden imorse och det ser ut att ta sig.

Jag fattar fan inte hur jag skall få ihop dragbalken/kofångeriet bak. Brukar vara anal och fota när jag tar ort saker, men jag får fan inte till det.
Vart skall den övre stora delen sitta?

Erikzon

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 470
  • Dodge Ram 1500 Sport 5.9L Magnum -99
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #215 skrivet: maj 28, 2015, 12:27:36 »
Det ser ju ut som att den övre delen ska sitta under ramen? Bara en gissning...

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #216 skrivet: maj 28, 2015, 16:08:45 »
Jag blir fan inte klok på det. Brukar ha ett närmast fotografiskt minne hur prylar sitter fast, men jag går fan totalbet på denna.

Erikzon

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 470
  • Dodge Ram 1500 Sport 5.9L Magnum -99
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #217 skrivet: maj 28, 2015, 16:34:58 »
Hur ser själva balken ut som draget sitter i?
Ska ju inte va så svårt att få tillbaka tycker man, kan ju inte passa på så många sätt  :P

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #218 skrivet: maj 28, 2015, 16:58:35 »
Har du fler bilder på resten av bakramen/dragbalken?

den undre delen ska ju sitta i/utanför bakersta delen av rambenet...

Stämmer ju till och med med hålen.





Den andra ser ut att ligga rakt upp mot rambenet med "stumpen" med hål i bakåt. Du har ju håla i rambenen att lira mot.
« Senast ändrad: maj 28, 2015, 17:11:25 av Teo »

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #219 skrivet: maj 28, 2015, 23:44:57 »
Jag blir fan inte klok påt, men imorn kommer ett par virila herrar till hjälp.
Slitit som en hund hela kvällen med att få allt klart inför morgondagens flakpålyftning. Nu jävlar skall det bli en truck igen!
Om jag minns rätt måste koknuffaren på bak först innan flaket lyfts på. Hade ett rent helvete att få av den när allt demonterades, men då gäller det att vi klurar ut hur fan allt sitter samman. Sista batchen bultar står och kokar nu utanför garaget för att få av all rost.
« Senast ändrad: maj 28, 2015, 23:47:27 av panzaa »

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #220 skrivet: maj 29, 2015, 00:19:13 »
Fasen att man inte bodde runt kröken så man kunde kika förbi. Tycker nästan det ser lika dant ut på min blåford..

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #221 skrivet: maj 29, 2015, 09:13:06 »
Tror att jag får ihop det, har hittat ett bultmönster som ser ut att kunna stämma.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #222 skrivet: maj 29, 2015, 23:45:02 »
Flaket på!

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #223 skrivet: maj 29, 2015, 23:48:38 »
Wehoo! Glimrande! 8)

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Gurra

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 554
  • Dodge Ram W350 CTD
    • Visa profil
SV: Cheva Cheyenne 6,5TD från knark till nått vettigt
« Svar #224 skrivet: maj 30, 2015, 11:12:52 »
Gud jabb! Klart för äventyr?
A dyslexic walks into a bra.