Ford 1.JPG
20151112_162128.jpg
20180517_175357.jpg
20161021_001.jpg
1511977090195-1162532599.jpg
image.jpeg

Författare Ämne: Dinkys -87 K20  (läst 34779 gånger)

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
Dinkys -87 K20
« skrivet: januari 13, 2015, 16:59:45 »
Polaren köpte förra våren en K20 med 6.2:a som var totalrenoverad och tvärfin men lite väl låg och hade gråwrappade fribord.
Han gav sig omgående på en okulär renovering..


1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2015, 17:01:53 »
4" Rough Country inköptes samt 33" Copper STT och klassiska 16" avlusar...


1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Blue

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2015, 17:53:09 »
Nice!

Precis rätt stuk!  :)
"Machines take me by surprise with great frequency."

Alan Turing

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Hade en pickis. Inte längre
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #3 skrivet: januari 14, 2015, 13:09:47 »
Har han inget internet?
Kör: Opel Vivaro L1H1 -15, Volvo XC70 AWD D5 -08, Husqvarna Rider 213C -14, Suzuki KQ 750 -13

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #4 skrivet: januari 14, 2015, 15:04:42 »
Fränt!


Skickas från min iPad via Tapatalk

Dinky

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #5 skrivet: januari 15, 2015, 20:55:35 »
Får tacka Teo för uppstarten! Lägger in lite fler bilder från den begynnande modifieringen:

Den lime-gröna randen och de gråa fälten rev jag dän fort som faen. Inom kort kom höjsatsen hem, höjda bladisar fram och klossar bak.
Andra bilden visar bland annat the pitman arm, styrarmen, som var det jobbigaste jag nånsin tagit bort. Tredje bilden visar Teo som glatt började avlägsna de koniska brickorna som sitter i styrarmen, början på en vredeskantad resa. Till sist fick Teo äran att applicera en av de medföljande klibborna.


K20 Silverado -87 GM 6,2 l, 4" Rough Country Suspension Lift, American Racing Outlaw 16x10, Cooper SST 33"

Dinky

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #6 skrivet: januari 15, 2015, 21:01:00 »
Efter ett tag kändes det trist att ha de gamla originalfjädrarna bak så jag köpte ett par 52-tums Tuff Country bladisar via Dalhems. Teo var inte sen med vinkelkapen..

En suddig bild från en suddig sommarkväll. Tailgatin'

Kryddan å Teo ser ut att njuta av utsikten.
K20 Silverado -87 GM 6,2 l, 4" Rough Country Suspension Lift, American Racing Outlaw 16x10, Cooper SST 33"

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #7 skrivet: januari 15, 2015, 21:25:46 »
Faen vad najs den där blev hörru!
« Senast ändrad: januari 31, 2015, 12:56:29 av Teo »

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

BENGEN

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #8 skrivet: januari 31, 2015, 11:31:09 »
fiin (Y)

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Hade en pickis. Inte längre
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #9 skrivet: januari 31, 2015, 19:40:41 »
Faen vad najs den där blev hörru!

Kan bara instämma!
Kör: Opel Vivaro L1H1 -15, Volvo XC70 AWD D5 -08, Husqvarna Rider 213C -14, Suzuki KQ 750 -13

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #10 skrivet: februari 01, 2015, 11:56:24 »
Hærligt projekt! Den dær Teo skulle man haft nærmare! Han verkar praktiskt och ha..
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Dinky

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #11 skrivet: februari 02, 2015, 13:43:41 »
Tackar för kommentarerna!

Jo, Teo brukar kunna hjälpa till med det mesta. Både fastrostade shackelbultar och komma förbi med ett gäng kortburkar i trängda lägen.

Nästkommande punkter på att-göra-listan är att få i dieselvärmarn och färdigställa inredningen. Dörrsidor saknas så om man inte är med på noterna så kan man skrapa upp vänster armbåge mot dörrsidefästet när det guppar till.

Efter att ha sett bl.a. Bengens och Teos resultat av underredesmålningen blir man ju sugen på att gå på även det på chevan även om den är rätt fräsch i dagsläget. Tittar man in under flaket vill man ju dock att det ska vara lika rent som lobbyn på ett Clarion-hotell.
K20 Silverado -87 GM 6,2 l, 4" Rough Country Suspension Lift, American Racing Outlaw 16x10, Cooper SST 33"

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #12 skrivet: februari 02, 2015, 14:11:23 »
Efter att ha sett bl.a. Bengens och Teos resultat av underredesmålningen blir man ju sugen på att gå på även det på chevan även om den är rätt fräsch i dagsläget. Tittar man in under flaket vill man ju dock att det ska vara lika rent som lobbyn på ett Clarion-hotell.

Din hör ju till de friskaste truquarna I tells ya. Ska man ha teflonfinnish får man flytta till Nevadaöknen.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Lundberg

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Hade en pickis. Inte längre
    • Visa profil
    • www.fraden.se
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #13 skrivet: februari 02, 2015, 14:38:26 »
Dieselvärmare vill jag också ha. Fota och dokumentera detta noga så man blir ännu mer sugen!
Kör: Opel Vivaro L1H1 -15, Volvo XC70 AWD D5 -08, Husqvarna Rider 213C -14, Suzuki KQ 750 -13

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Dinkys -87 K20
« Svar #14 skrivet: februari 02, 2015, 14:46:39 »
Dieselvärmare vill jag också ha. Fota och dokumentera detta noga så man blir ännu mer sugen!

Det är mumma att ha. Nästan ett måste.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.