IMG_0433.JPG
2014-12-06 15.34.56.jpg
IMG_2734.JPG
image.jpeg
liondog.jpg
IMG_0336.JPG

Författare Ämne: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005  (läst 71087 gånger)

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #15 skrivet: september 29, 2015, 20:11:28 »
Hjulvinklarna nu :p
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Erikzon

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 470
  • Dodge Ram 1500 Sport 5.9L Magnum -99
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #16 skrivet: september 29, 2015, 21:16:41 »
Sådärja,, då har ja äntligen fått ner den på backen fram å även fått lite sportigare hjulvinklar fram så nu kanske den börjar uppföra sig som en bil på vägen istället för en lastbil :p
Här är nån före å efter bild på den :)

Ser lämpligt låg ut!  :D

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #17 skrivet: oktober 19, 2015, 20:03:08 »
Känns som 100år sen man gjorde nått på dubbelhjulingen, den har ju stått på pallbockar en månad så nu kändes de som att tiden var mogen för att börja demonentera bakvagnen och försöka sänka den ca 5 tum.
Jag upptäckte tyvärr att ja haft en liten däckexplosion på ena innerhjulet å däcket hade en reva som var ca 10 cm lång, så de blev till att beställa ett nytt däck $$$ :)
I övrigt gick de ovanligt smärtfritt så de gick lätt att få lös ena fjäderfästet trots att det var fastnitat, så med de tar ja kväll då man alltid ska avsluta när de går som bäst!
« Senast ändrad: oktober 19, 2015, 20:08:49 av Jonashelin »
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #18 skrivet: oktober 19, 2015, 20:08:58 »
Oj, ser ju ut som något vasst gått in i däcket...

Höjer du upp fästena eller är det andra som ska dit? Går ju att lägga axeln över bladisarna också men det kanske blir för lågt... Var det några klossar mellan axel och bladfjäder innan?

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #19 skrivet: oktober 19, 2015, 22:35:59 »
Oj, ser ju ut som något vasst gått in i däcket...

Höjer du upp fästena eller är det andra som ska dit? Går ju att lägga axeln över bladisarna också men det kanske blir för lågt... Var det några klossar mellan axel och bladfjäder innan?
jo de ser skuret ut men det var mellan hjulparet så att säga å de andra har inte en skråma, men ja har väll varit å studsat på nån stor jävla sten eller nått,,
den blir för låg om man flippar axeln och det är ingen kloss als, men de blir till å tillverka egna fästen,, tyckte 4500kr var lite väl saftigt för lite längre hängare samt fästen som tar max 1 timme att tillverka,, speciellt då de säljs till andra pickisar för 2-3000kr
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #20 skrivet: november 02, 2015, 18:11:58 »
Nu har ja tillverkat lite delar så ena sidan är klar för montering, de blev till att bygga om original fästena då de var rätt enkelt. Jag har även lyckats få en som tillverkat kilar till bakaxeln så pinjongvinkeln blir rätt. Nu är de bara andra sidan kvar men de går nog fort som tusan nu när man vet exakt var man ska kapa å svetsa :)
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #21 skrivet: november 02, 2015, 18:25:12 »
Grymt! Tänka bara på att ha samma vinkel i bak, och framkant av kardan så det inte börjar vibrera.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Gurra

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 554
  • Dodge Ram W350 CTD
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #22 skrivet: november 02, 2015, 20:17:58 »
Grymt! Tänka bara på att ha samma vinkel i bak, och framkant av kardan så det inte börjar vibrera.

Är la de han ska ha kilarna för, mina vinklar stämmer inte mycket men det märks inte ändå, tur? Är väl inte så känsligt med 250 kg bakaxel + däck...  :)
A dyslexic walks into a bra.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #23 skrivet: november 02, 2015, 20:44:03 »
Nä just fasen du har du dubbelmonterat också.. Bra vibrationsdämpare...

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #24 skrivet: november 02, 2015, 21:26:54 »
Jo de är tveksamt om man ens märker nån skillnad, de saknas kilar på den andra höjda f-250:n i hushållet och den har heltokig vinkel bak men är helt vibrationsfri bortsett från de vibrationer som man får av discoverer stt däcken :/ men de ska ändå fixas nån gång i framtiden å när jag har irriterat mig nog mycket kommer jag nog ta tag i de..
« Senast ändrad: november 02, 2015, 21:32:01 av Jonashelin »
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #25 skrivet: november 11, 2015, 17:03:49 »
Nu börjar delarna trilla på plats och de verkar passa,, de är galet nära att bakre hängaren tar i flaket men de går, sen var de lite trångt på förarsidan och ja var tvungen att släppa lite på tanken för att komma åt och skruva fast främre fjäderfästet.

Jag har även inhandlat en frontläpp från en lite nyare f-serie pickup som jag försöker få att passa med hjälp av kaprondellen, och de verkar bli riktigt bra faktiskt så snart kan man extraknäcka som plogbil i och med att läppen är 15cm hög så kommer den hamna 8-10 cm från backen!!!
Ett plus är ju annars att enligt amerikanska forum så ska man kunna få ner bränsleförbrukningen med läppen så pass mycket att man faktiskt märker av det så den är ju inte bara för syns skull utan den gör faktiskt nån sorts aerodynamisk skillnad :)
« Senast ändrad: november 11, 2015, 22:22:52 av Jonashelin »
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #26 skrivet: november 12, 2015, 18:08:48 »
Hämtade ut ett paket idag som jag helt hade glömt bort att jag beställt så jag vart possitivt överaskad när jag insåg att det var en kromad grill till fordfan så det vara bara att åka och testa om den passade :)

Jag håller för övrigt på att slipa å lacka kofångarplasten samt läppen så det borde bli klart om en dag eller 2

Har ju inte kört med skrotet på 2 månader pga en jävla massa strul med spridarna och framförallt dom som skulle testa om nån var trasig verkar ha strulat till de rejält och de kanske slutar med att dom får betala nya åt mig,,, oavsett hur de blir så är de ju ändå jag som blir lidande pga en massa amatörer som inte klarar av sitt jobb...
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Erikzon

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 470
  • Dodge Ram 1500 Sport 5.9L Magnum -99
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #27 skrivet: november 12, 2015, 18:41:30 »
Hämtade ut ett paket idag som jag helt hade glömt bort att jag beställt så jag vart possitivt överaskad när jag insåg att det var en kromad grill till fordfan så det vara bara att åka och testa om den passade :)

Jag håller för övrigt på att slipa å lacka kofångarplasten samt läppen så det borde bli klart om en dag eller 2

Har ju inte kört med skrotet på 2 månader pga en jävla massa strul med spridarna och framförallt dom som skulle testa om nån var trasig verkar ha strulat till de rejält och de kanske slutar med att dom får betala nya åt mig,,, oavsett hur de blir så är de ju ändå jag som blir lidande pga en massa amatörer som inte klarar av sitt jobb...
Inte roligt, vad har dom gjort?

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #28 skrivet: november 12, 2015, 19:24:54 »
Inte roligt, vad har dom gjort?
6.0:an slutade ju gå på en spridare (de är jag nästan 100 på) men jag idas inte chansa å byta då dom ändå kostar en hel del så jag fick en lokal firma att skicka iväg 3st spridare (så dom har nått att jämföra med) till en firma som ska kunna testa dom och efter en vecka så sa dom att alla 3 var trasiga men när ja sa att de var felaktigt så sluta de med att dom skickade dom utomlands då dom helt plötsligt påstod att dom inte kunde testa dom,,
Spridarna var borta typ 1 månad och ja fick höra via min lokala firma att det var som jag trodde att 1 tydligen var trasig men nu när dom anlände till firman i sverige så har dom tydligen hunnit ändra sig och nu är alla 3 trasiga igen och nu drar dom ut på tiden med att skicka dom till mig,, har väntat 1.5  vecka på att få hem dom till den lokala firman och hade dom skickat dom så är de typ 1 dags leveranstid så antingen så har nån slarvat bort dom eller så har dom faktiskt lyckats ta sönder allihop och försöker komma på nån ursäkt för att slippa betala nya :P

Så denna pannkaka bekräftar de jag alltid sagt om många verkstäder,, Det är nått som är allvarligt fel när jag som fritidsmekaniker har mer kunskap än dom blöthjärnor  som arbetar med de på heltid och klarar man inte av något så säg de på en gång så slipper jag ödsla tid på amatörer..
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Erikzon

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 470
  • Dodge Ram 1500 Sport 5.9L Magnum -99
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #29 skrivet: november 12, 2015, 20:34:45 »
Men vad frustrerande! Det är som vanligt, ska man få något ordentligt gjort ska man göra det själv eller anlita någon man känner till väl, som man vet att det går lita på!

Hoppas du får tre nya av den lokala firman!