image.jpg
DSC_0557.JPG
IMG_0039.JPG
ImageUploadedByTapatalk1452292404.944737.jpg
IMG_1113.JPG
Image1459763468.144207.jpg

Författare Ämne: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005  (läst 76233 gånger)

Erikzon

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 470
  • Dodge Ram 1500 Sport 5.9L Magnum -99
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #75 skrivet: januari 15, 2016, 09:54:17 »
Tökken en sku du ha hadd jonashelin https://www.instagram.com/p/BAi3Z9NM4Bt/


Det är något som inte stämmer när man tittar på Ford pickupen... ??? ;D

Tänker du på bakaxeln? Den är framhjulsdriven för den som undrar http://www.zercustoms.com/news/DeBerti-Ford-F-450.html


Jonashelin nu är du kinkig ;)

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #76 skrivet: januari 24, 2016, 17:38:32 »
De råkade hända en grej,, ford vs renjävel, Även om renen kämpade tappert så lyckades forden få in en riktig fullträff som vred nacken av motståndaren!
« Senast ändrad: januari 24, 2016, 19:23:04 av Jonashelin »
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #77 skrivet: januari 24, 2016, 17:48:23 »
Fifasen. Klippte en råbock i 90 med min för en 10 år sedan när jag hade extraljus på den. Det enda som hände med båfården var att en Hella hade vikt sig uppåt.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #78 skrivet: januari 25, 2016, 07:12:39 »
Aj fan!
Renjävel i klass med stenhård grävling.

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #79 skrivet: januari 29, 2016, 21:18:53 »
Ny dag med nya motgångar,, min ficm (fuel injection control module) har börjat strula så bilen rycker å jävlas å som inte de vore nog så har en av de nybytta spridarna lagt av så de blir till att reklamera den,, har jag tur så är inte spridaren trasig utan det är ficm som orsakar allt jävulskap men nu är iaf en ny box panikbeställd från grufmanbil och jag får hoppas att den hinner annlända till slutet på nästa vecka för då ska ja neröver och hämta hem mer gammalt amerikaskrot :) och tanken är att fucktrefemtin ska agera dragfordon..
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #80 skrivet: februari 08, 2016, 09:01:24 »
Har du inget roligt att berætta?  8)

Tyckte jag såg denna på FB med slæp?  :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #81 skrivet: februari 08, 2016, 13:30:25 »
Har du inget roligt att berætta?  8)

Tyckte jag såg denna på FB med slæp?  :)
Ja de stämmer bra de,, forden lyckades hålla ihop 160+ mil som den fick rulla i helgen så nu står det en 1970 Plymouth Roadrunner 440 i mitt garage och väntar på sommarvärmen :)
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Jim

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
    • Sisjönsmarin
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #82 skrivet: februari 08, 2016, 18:13:02 »
Fränt :D
Chevrolet k2500 -93 6.5td

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #83 skrivet: februari 09, 2016, 09:33:45 »
Alltid kul att anvænda trucken på riktigt!  :)
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

panzaa

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 595
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #84 skrivet: februari 09, 2016, 14:41:35 »
Porr! Förjävla frän gummibrännare du skaffat. Mkt jobb pån?

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #85 skrivet: februari 09, 2016, 14:43:16 »
Riktigt härligt stuk på den! 8)

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #86 skrivet: februari 09, 2016, 15:20:20 »
Verkligen,

Du får posta lite mer info hær:
http://www.pickis.life/index.php?topic=239.0
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.

Jonashelin

  • Erfaren
  • ***
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #87 skrivet: mars 29, 2016, 14:53:46 »
Nu lär de nog inte hända nått på ett bra tag, har nog fått ca 400mil den senaste veckan men nu när ja startade bilen imorse så vart de ett stort vitt moln runt pickisen och jag skruva ut egr ventilen och den var alldeles kladdig, så jag ska införskaffa i ett egr delete kit så jag slipper skiten och i samma veva byta passa på att byta oljekylare samt sätta arp bult till topparna så kanske man slipper en massa framtida problem,, men nu är garaget fullt då roadrunnern är delvis nerplockad så inte förens den är klar lär jag göra nått med forden..
2005 Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 2wd
6.0 Powerstroke 439hp 1011nm
Ett litet urval av de roligare fordonen jag ägt.. http://www.garaget.org/Deora/cars#old

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #88 skrivet: mars 29, 2016, 15:12:31 »
Surt. Nä egr är bara problem. Blir det ett sånt där ARB-kit till topparna. Tror det är en bra investering till 6,0:an.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

FastechDuramax

  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 631
  • Silverado Duramax - 503bhp 1302Nm
    • Visa profil
SV: Ford F-350 Super Duty Crewcab Dually 6.0 Powerstroke 2005
« Svar #89 skrivet: mars 30, 2016, 15:55:37 »
+1 på EGR delete kit, trucken går bra mycket bættre utan! Nær man ser vilket kladd och guck du matar din motor med så inser man snabbt att den ska bort!
Silverado Duramax 2500 - 503bhp 1302Nm
EGR Delete, Cat delete, 5" straight MBRP exhaust, 3" downpipe, Dirty Hooker Diesel intake, EFI-Live by Idaho Rob.