IMG_0843.JPG
toyota-2015-hilux-form-gallery-6.jpg
IMG_0661.JPG
10639650_728739257231804_8517599001656229788_n.jpg
2015-04-25 13.21.00.jpg
20160120_001.jpg

Författare Ämne: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.  (läst 70373 gånger)

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #120 skrivet: december 12, 2017, 14:15:23 »
Har provat förut en gång, och det grenröret håller faktiskt än, fast det är till en traktor.
Det mesta är billigt där borta i staterna, men vikt o tull o annat skit gör att det blir kostsamt när det väl är hemma.
Har kontakter där borta, men då går det på båt, och då pratar vi 2-3 månaders väntan på prylarna.
Köpte ett par grenrör beg här i Sverige för att bra tag sedan, och de såg exakt lika ut på bild.
Men utblås hålet och flänsen till avgasröret var nog bara hälften så stort som på mitt , så det ville jag inte skruva dit.
Antar att det skiljer mellan 302 och 351, för de jag köpte kom från en 302á.
Surt.

Stefan

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #121 skrivet: december 12, 2017, 14:41:02 »
har en hjullagerhub på 7kg på väg från staterna, fraktpriset från www.Rockauto.com va under 300kr, säkert under 250kr. 2x dollar va frakten på. Så det är alltid läge att kika ;) 

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #122 skrivet: december 29, 2017, 19:19:30 »
Snart inga hål i karossen kvar att laga, men har en dörr och nakluckan att sätta svetsen i sedan.
Gott nytt år alla följare????

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #123 skrivet: december 29, 2017, 19:27:34 »
Härligt å se att du nöter på. Gott nytt på dig med.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Stefan

  • Senior
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #124 skrivet: december 29, 2017, 23:17:41 »
 8)

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #125 skrivet: december 30, 2017, 18:05:59 »
Men nu jävlar är sista rosthålet lagat, på det som inte går att skruva bort????
Fy fan vad skönt det känns!
Nu blir det grund och täckmålning på all ny plåt.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #126 skrivet: december 30, 2017, 18:15:06 »
 Vad ska du fräsa på för något på plåten? Härligt. Jag har sett att många kör med epoxy.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #127 skrivet: december 30, 2017, 18:44:23 »
Tar grundfärg från jobbet, det är en av industrityp och mycket zink i den.
Tar Bengalack utanpå det, för det säljer svärfar,  och det får jag köpa billigt.
Allt under bilen kör jag sedan Biltemas fiberförstärkta underedsmassa,  som jag sprutar på.
När den är lackad ska jag köra en tunnare rostskyddsolja i alla hålrum, den tar jag också från jobbet???? (castrol=bra skit)

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #128 skrivet: januari 11, 2018, 06:40:14 »
Rostskyddat, grundat. och täckmålat.
Hittade en burk med bättringsfärg till en tröska jag haft, så den fick duga som täckfärg.
Det kommer ju ändå inte at synas när den blir klar.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #129 skrivet: januari 12, 2018, 08:04:32 »
Då börjar vi med dörren som måste lagas lite.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #130 skrivet: januari 12, 2018, 12:04:06 »
Mina dörrar är nästan lika käckiga i nerkant. Frågan är om jag är kapabel att rädda dom eller om jag latar ut och letar nya. Blev bra med grundfärgen baki på förra bilderna.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #131 skrivet: januari 12, 2018, 12:12:18 »
Finns en i svea som har några uppsättningar nya dörrar hemma, vet dock inte pris.

Teo

  • Global Moderator
  • Veteran
  • *****
  • Antal inlägg: 2275
  • F350 -96, 7.3 Powerstroke
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #132 skrivet: januari 12, 2018, 12:35:06 »
Härligt. Jag har faktiskt letat lite men bara hittat till tjevrolet.

1996 Ford F350, 7.3L Powerstroke, 4X4, 35X12.5 BFG KM2, 9.1 KW Webasto.

Thomas Bill

  • Novis
  • *
  • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #133 skrivet: februari 13, 2018, 07:20:07 »
Mina dörrar är nästan lika käckiga i nerkant. Frågan är om jag är kapabel att rädda dom eller om jag latar ut och letar nya. Blev bra med grundfärgen baki på förra bilderna.
Tjena. Min F250hd -91 är under liknande renovering som Broncon.  Har två relativt friska dörrar "över" (tog hem nya från LMC för ett tag sedan), höger dörr ok men på vänster sida har någon dj-vel troligtvis backat på segelbågen och tryckt in "lätt" på dörrsidan  (lag- och lackbart enligt de som skulle utföra försäkringsjobbet).

Skickat från min GT-I9205 via Tapatalk

Thomas Bill, Karlstad
-Ford F-250 XLT -91 ATS turbo, 11 fots camper
-Blazer K5 -89 6,2d vinterbil (under rostlagning) med väntande nyrenoverad motor med Banks turbo längre fram
-Blazer K5 -84 350 cui sommarbil, vassare kam, bytta toppar o 4-portare

Erkanders

  • Junior
  • **
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
SV: Mitt försök att rädda en Bronco från 1990.
« Svar #134 skrivet: februari 13, 2018, 08:07:12 »
Kul att flera räddar sina åk.
Är snart klar med rostlagningen på dörren som är dålig, men det är dåligt med tid just nu, för det kom ju massa snö och då ska det åkas skoter så fort det finns tid över :-)